خبر تبریز:شلوغی روزهای اخیر نانوایی ها در سطح کشور و به ویژه بخش خواجه باعث کلافه شدن و سردرگمی مردم شده است.

خبر تبریزازبخش خواجه گزارش می دهد؛
گلایه مردم از صف‌های طولانی خرید نان در بخش خواجه / دلیل تعطیلی نانوایی‌ها کمبود آرد است
شلوغی روزهای اخیر نانوایی ها در سطح کشور و به ویژه در بخش خواجه باعث کلافه شدن و سردرگمی مردم شده است.
به گزارش خبر تبریز، این روزها یکی از گفت وگو‌های معمول و گلایه‌های متداول بین مردم بحث شلوغی صف‌های نان است. صف‌هایی که وقت زیادی از افراد را برای تهیه چند نان می‌گیرد.
«اگر به نانوایی‌ها سر زده باشید ،‌ساعات کارشان بسیار کمتر شده است. دیگر از آغاز پخت و پز از کله سحر،‌خبری نیست،… شاید دلیل این باشد که خیلی از نانوایی‌ها به همان اندازه که سهمیه آرد می‌گیرند، نان پخت نمی‌کنند و ساعت کاری شان را کم کرده‌اند، پس این آردها چه می‌شود؟» شلوغی صف‌های نان به معضل و چالشی جدید برای مردم تبدیل شده و مردم، باید پس از معطلی بسیار و با ناراحتی چند نان بی کیفیت تحویل بگیرند. این ماجرا که چندروزی است مردم خواجه را کلافه کرده در بعضی شهرهای دیگر هم دیده می‌شود. بررسی‌های خبرنگار خبرتبریز شهرهای دیگر کشورمان نشان می‌دهد که در بسیاری شهرهاشلوغ بودن صف نانوایی‌ها یا افزایش قیمت خودسرانه نان هستیم.
*مسئولان نظارتی بر فعالیت نان ندارند
یکی از شهروندان خواجه در خواجه با تایید مطلب مذکور اظهار داشت: مسئولان باید به این وضعیت نان چاره اندیشی کنند از ساعت ۴صبح مردم در صف نان هستندو با توجه به سهمیه کم نانوانی های سطح شهر و تعطیلی چند نانوایی عملا جوابگوی نیاز مردم نیستند.
یکی از متصدیان نانوایی در این زمینه به خبرنگار ما گفت:سهمیه داده شده به نانوایی ها جوابگوی نیاز مردم نیست و در تهیه نان خوب و مرغوب، چند مسئله مهم است و اصلی ترین آنها گندم و آرد مرغوب، تهیه خمیرمایه مناسب و نانوای ماهر است که بتواند نان خوب پخت کند.

اکبر ادامه داد: برای تأمین آرد خوب دیر که بجنبیم و یا دسترسی به اینترنت که نداشته باشیم، سفارش آرد دیرتر اتفاق بیفتدآرد با کبفیت باعث کیفیت خوب نان می شود.
یک اعتراف کمبود نانوایی در خواجه
رئیس اتحادیه نانویان هریس با اعلام اینکه دراویل اکثر شهرها مشکل صف های طولانی داشتیم ولی الان این مشکل در شهر خواجه وجود دارد از افزایش سهمیه نانوایی ها سطح شهر خواجه خبر داد.
آراسته گفت: وزن پانه در نانوایی های خواجه ۱۶۰گرم است و مبلغ نان ۵۰۰تومان می باشد و از ساعت ۶/۳۰تا ۱۰ صبح دراین شهر نان پخت می شود . وی با اعلام اینکه امکان صدور پروانه برای اتحادیه امکان پذیر نمی باشد اعلام کرد جهاد کشاورزی متولی این امر هست.

پاسخ‌های رئیس اتحادیه نان شهرستان خبرنگارما را قانع نکرد زیرا واقعیت این است که برخی نانوایی‌ها به دلیل نبود آرد زودتر تعطیل می‌شوند، برخی نانوایی‌ها کلاً تعطیل هستند
۲ روز آینده وضعیت عادی می شود