خبر تبریز:اگر ما فقط عزادار واقعه کربلا باشیم ولی برای جلوگیری از تکرار آن تمایلی نداشته باشیم ؛ ارادت ما به امام حسین(ع) ناقص است.

هدف از اقامه عزای امام حسین(ع) چیست؟

خبر تبریز:اگر ما فقط عزادار واقعه کربلا باشیم ولی برای جلوگیری از تکرار آن تمایلی نداشته باشیم ؛ ارادت ما به امام حسین(ع) ناقص است.

باور داریم که این اجتماعات عظیم در عزای امام حسین(ع) فقط با عنایت و لطف و محبت خود اهل بیت(ع) تشکیل می شود و کسانی که حتی در دیگر برنامه های دینی مذهبی شرکت نمی کنند خود را مقیّد به برپایی این مراسمات و شرکت در آن می دانند.

این یک فرصت استثنایی است تا محبان امام حسین که دیدگاه های مختلفی دارند متوجه شوند واقعه کربلا در یک روز حادث نشد و علل مختلفی پیش از وقوع زمینه ساز آن بودند

همه ی ما که خود را شیعه و عزادار امام حسین(ع) می دانیم بر این باور هستیم که اگر در آن زمان بودیم قطعا امام را یاری می کردیم، اما این ادعای ساده ای نیست زیرا که فقط تعداد اندکی توانستند حق را از ناحق تشخیص دهند و در طرف صحیح قرار بگیرند.

پس واجب است که بانیان مجالس عزای امام حسین(ع) علاوه بر اقامه‌ی عزا ؛ تشریح علل زمینه ساز واقعه کربلا را جزو برنامه قرار دهند

دریافته ایم همان کسانی که از امام دعوت کردند ؛ در مقابلش ایستادند با اینکه بسیاری از آنان حتی عالم یا حافظ قرآن و متدین بودند تا آنجا که در جنگ با امام حسین(ع) وضو گرفته و نیت قربت الی الله کردند.

پس امام حسین(ع) به دست کافران و مشرکان به شهادت نرسید و این زنگ خطری بزرگی است که عدم شناخت و یاری امام حتی عالمان و حافظان قرآن و دینداران را نیز از سعادت به شقاوت می برد.

حال که امام زمان ما در غیبت است و ما منتظر قیام او هستیم چه تضمینی وجود دارد که اگر شناخت و معرفت لازم به ایشان را کسب نکنیم ، به هنگام قیامش مقابل او نایستیم؟

پس ضروری است که این مجالس علاوه بر عزاداری برای امام آن زمان ؛ پایگاهی برای معرفت و بیعت با امام این زمان باشد تا واقعه‌ی کربلای دیگری تکرار نشود