خبر تبریز: مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی از اجرای طرح بخشودگی کل سود و جرائم وام اعطایی در سال 95 و پیش از آن در بانک مسکن خبر داد.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی، خبر داد؛

بخشودگی کل سود و جرائم وام های اعطایی سال ۹۵ و پیش از آن در بانک مسکن/ کاهش سود تسهیلات بازآفرینی شهری به ۹ درصد

 

خبر تبریز: مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی از اجرای طرح بخشودگی کل سود و جرائم وام اعطایی در سال ۹۵ و پیش از آن در بانک مسکن خبر داد.

به گزارش خبر تبریز ، “امیر رنجبریان” مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی صبح امروز در نشست خبری خود با جمعی از اصحاب رسانه استان که با محوریت بررسی طرح بخشودگی کل سود و جرائم وام در بانک مسکن برگزار شد، اظهار داشت: براساس ماده دو تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۵ ، تمام افرادی که در سال ۹۵ و قبل از آن از وام مسکن بانک مسکن استفاده کرده و دارای بدهی معوقه بوده‌اند، در صورت واریزی یکجای باقیمانده اصل وام دریافتی، از بخشودگی کل سود و جرائم دیر کرد بهره‌مند خواهند شد.

رنجبریان ادامه داد: همچنین افرادی که مشمول این طرح نیستند یا توانایی پرداخت کل اصل وام دریافتی خود را که باقی مانده، ندارند، در صورت واریز اقساط معوقه خود می‌توانند از بخشودگی کل جرائم دیر کرد برخوردار شوند.

وی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی بانک مسکن استان، اظهار داشت:  کل تسهیلات پرداختی بانک‌های استان ۲۹۱ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال است که ۷۹ میلیارد و ۵۹۹ میلیارد ریال آن توسط بانک مسکن پرداخت شده است یعنی بانک مسکن  در پرداخت تسهیلات در بین بانک‌های استان ۲۷٫۲۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی از اعطای تهسیلات و مشارکت بانک مسکن کشور در بازآفرینی  ۱۰۰ هزار مسکن در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و گفت: در سال جاری استان آذربایجان شرقی به تعداد ۲ هزار  تسهیلات بافت فرسوده در راستای بازآفرینی شهری پرداخت کرده است،همچنین دولت در نظر دارد در راستای کمک به مردم تسهیلات پرداختی در بخش بافت‌های فرسوده را در سال‌ آینده از ۱۸ درصد به ۹ درصد کاهش دهد.

وی تسهیلات اعطایی از محل مسکن مهر به تعداد ۹۱ هزار و ۲۴۰ فقره با مبلغی ۲۱ هزار و ۷۹ میلیارد ریال اعلام کرد و از اختصاص ۳۵ درصد معوقات بانک مسکن  به مسکن مهر خبر داد.

رنجبریان حساب‌های افتتاحی صندوق پس‌انداز مسکن یکم را در سال‌جاری ۲۰ هزار و ۲۸۲ فقره با مبلغ ۳ هزار و ۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: تسهیلات اعطایی از محل حساب صندوق پس انداز یکم به ۴ هزار و ۹۵۲ فقره با مبلغ ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تسهیلات اعطایی قرض الحسنه ازدواج  ۱۸ هزار و ۲۵۹ فقره با مبلغی بالغ بر ۹۹۷ میلیارد ریال است.

رنجبریان تسهیلات ارائه شده در زلزله ارسباران را ۶۰ هزار فقره با اعتباری به میزان ۴۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۹۵ درصد تسهیلات ارائه شده در زلزله ارسباران پرداخت نشده و در لیست معوقات بانکی این بانک قرار دارد که می‌توانند از بخشودگی بانکی در صورت پرداخت کل تسهیلات ارائه شده، استفاده کنند

منبع