خبر تبریز:ضرب و شتم خبرنگار، حبس و توقیف تلفن همراه؛ همه در شورای شهر!در شورای شهر، افزون بر ضرب و شتم خبرنگار، او را در اتاقی محبوس و تلفن همراهش را توقیف کردند!

ضرب و شتم خبرنگار، حبس و توقیف تلفن همراه؛ همه در شورای شهر!

در ادامه بیانیه کوشیده شده، پیشینه این خبرنگار از بدو شروع دوره ششم شورای اسلامی تبریز مخدوش جلوه داده شود، بی آنکه مشخص شود چرا این روایات‌ پس از حمله عضو شورا به وی نقل بیان می‌شوند و پاسخی برای این پرسش ارائه شود که آیا اگر خبرنگاری مرتکب اشتباه شود،باید توسط عضو شورا و در پارلمان شهری مجازات، حبس و لوازمش توقیف شود؟!

ضرب و شتم خبرنگار، حبس و توقیف تلفن همراه؛ همه در شورای شهر!در شورای شهر، افزون بر ضرب و شتم خبرنگار، او را در اتاقی محبوس و تلفن همراهش را توقیف کردند!

به گزارش خبرتبریزبه نقل از«تابناک»، این خلاصه و چکیده اتفاقی است که در شورای شهر تبریز رقم خورده و فیلم مرتبط با آن، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و تاثر بسیاری به دنبال داشته است. فیلمی که نشان می دهد خبرنگارِ دوربین به دست به سمت یکی از نمایندگان مردم در شورا می‌رود و به او سلام می گوید اما پیش از هر کلام دیگری، مورد حمله عضو شورا قرار می گیرد.

از اینجا به بعد ماجرا، با روایات متفاوتی مواجه هستیم؛ از یک طرف خبرنگار می گوید به یکی از اتاق های شورا منتقل و برای ساعاتی در آنجا حبس شده و در نهایت با توقیف تلفن همراه، خلاصی یافته است و از طرفی، شورا بیانیه صادر و در آن تاکید نموده که ضرب و شتم، کذب است و عضو شورا «صرفا به قصد ممانعت از فیلمبرداری و پایین آوردن دوربین، با اشاره دست، اقدام به پایین آوردن دوربین» کرده است.

البته در ادامه بیانیه کوشیده شده، پیشینه این خبرنگار از بدو شروع دوره ششم شورای اسلامی تبریز مخدوش جلوه داده شود، بی آنکه مشخص شود چرا این روایات‌ پس از حمله عضو شورا به وی نقل بیان می‌شوند و پاسخی برای این پرسش ارائه شود که آیا اگر خبرنگاری مرتکب اشتباه شود،باید توسط عضو شورا و در پارلمان شهری مجازات، حبس و لوازمش توقیف شود؟!

سوالاتی که احتمالا در نتیجه ثبت شکایت این خبرنگار در مرجع قضایی و رسیدگی حقوقی به پرونده پاسخ داده خواهند شد؛ اما پیش از آن مرحله لازم است که شورای شهر تبریز با انتشار فیلم دوربین های مداربسته در شورا، سندی بر مدعای خود ارائه نماید و حتی فراتر از آن، ضرورت دارد که دولت واکنشی مناسب به این رویداد نشان داده و شاهد واکنش فوری استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریز به این ماجرا باشیم.

اتفاقی که ظاهرا مقدمات آن در حال انجام است؛ این را می شود از اظهارات ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی دریافت که نوشت: آقایان مسئول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط؛ اما سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.

وی افزوده: اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمی‌کند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسئول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم.