خبر تبریز :چند ساعت به سفر رئیس جمهور باقی نمانده است. خواسته‌ مردم آذربایجان‌ به خصوص مردم بخش خواجه از ریاست جمهوری چه می‌تواند باشد؛ این تمام چیزی است که با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان باید گفته و شنیده شود.

مطالبات اقتصادی مردم بخش خواجه از ریاست جمهوری

خبر تبریز :چند ساعت به سفر رئیس جمهور باقی نمانده است. خواسته‌ مردم آذربایجان‌ به خصوص مردم بخش خواجه از ریاست جمهوری چه می‌تواند باشد؛ این تمام چیزی است که با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان باید گفته و شنیده شود.
مطالبات مردم بخش خواجه از ریاست جمهوری / مردم بخش خواجه چشم انتظاراعتبارات سفر رئیس جمهور
خبر تبریز :چند ساعت به سفر رئیس جمهور باقی نمانده است. خواسته‌ مردم آذربایجان‌ به خصوص مردم بخش خواجه از ریاست جمهوری چه می‌تواند باشد؛ این تمام چیزی است که با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان باید گفته و شنیده شود. مردم آذربایجان مطالبه گر هستند و انتظار دارند پروژه‌هایی که سالهاست خاک می‌خورد به نتیجه برسد.
راه‌اندازی شهرک صنعتی مطالبه چندین ساله
بخش خواجه علیرغم ظرفیت های بالای در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی، از مشکل بیکاری شدیدی رنج می برد و در این مورد در منطقه شاید مقام نخست را داشته باشد.

بخش خواجه به خاطر موقعیت جغرافیایی ویژه خود شرایط متفاوتی دارند که شهرخواجه به خاطر نزدیکی به مرکز استان (شهر تبریز ) که به خوبی از این ظریفت استفاده نشده است.

بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه است که این مسئله منجر به افزایش ناهنجاری های اجتماعی در این بخش شده است. با پیگیری مشکل تامین آب راه اندازی شهرک صنعتی در خواجه در مدت زمان کوتاه امکان پذیر می باشد.

جاده‌هایی خاکی که توسعه روستاها را سد کردند
روستاهای بخش خواجه با وجود تامین بخشی اعظمی از مواد غذایی موردنیاز و نقش تاثیرگذار اقتصاد شهرها متاسفانه راه دسترسی آنها به مناطق شهری از جمله به منظور حمل و نقل آسان محصولات تولیدی کشاورزان با مشکلاتی مواجه است.

سد شهید مدنی
۱۵ سال از افتتاح پروژه سد شهید مدنی تبریز می‌گذرد اما تاکنون آبگیری نشده و تشنه اعتبار است. این پروژه باعث مهاجرت بسیار زیادی از مردم شهر خواجه و روستاهای واقع در این پروژه شده است و زمین های تملک شده توسط وزارت نیرو بلا تکلیف رها شده است : این همان پروژه‌ای است که کنترل سیلاب، ارتقای کیفیت آب رودخانه آجی چای و احیای دریاچه ارومیه جزو اهداف آن می‌باشد. با وجود اینکه در دولت جدید، آبگیری سد شهید مدنی تبریز جزو طرح‌های اولویت دار قرار گرفته است اما در حال حاضر، انتظاری ۳ ساله برای آبگیری سد شهید مدنی تبریز رقم می‌خورد. سد شهید مدنی در شهرستان تبریز بر روی رودخانه آجی چای در فاصله ۵ کیلومتری شمال شهر تبریز واقع شده و امکان ذخیره سازی ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب را دارد و تاکنون یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار، صرف این پروژه شده اما نیازمند ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

الحاق هریس به حوزه انتخابیه تبریز یا ایجاد حوزه انتخابیه مستقل
شهرستان هریس و بخش خواجه از قدیم الایام بخشی از حوزه انتخابیه تبریز بوده و معمولا مردم مراودات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و … را با تبریز انجام می دهند و حتی مهاجرت های خود را به تبریز انجام می دهند به طوریکه هریسی های ساکن تبریز، سه برابر جمعیت فعلی این شهرستان می باشد و این نشان از قرابت این شهرستان با شهر تبریز دارد.
با توجه به وسعت و جمعيت منطقه اهر و هريس يك نماينده به تنهايي جوابگوي مسائل و مشكلات منطقه نبوده كه اميدواريم با سفر هیات دولت به استان درمورد این مشکلات چاره اندیشی صورت پذیرد.
مشکلات جاده هابه ویژه راههای روستایی بخش ،مشکلات مربوط به حوزه شهرسازی ، پیست اسب سواری آذربایجان،جاذبه های گردشگری ، جهاد کشاورزی ،شهرداری ،محیط زیست، کمبود نیروی انسانی، کمبود ماشین آلات، کمبود فضاهای فرهنگی در سفر ریاست جمهوری باید پیگیری شود.