خبر تبریز : ماجرا به تخصیص اعتبار برای شهرستان ها ذیل عنوان تبریز 2018 مربوط است   که موارد هزینه کرد آن به "تشخیص نماینده مجلس" انجام گرفته است. با این عنوان تمام مبالغ شهرستان های استان تخصیص یافته و هر کدام در پروژه ها و طرح های گردشگری، مرمت آثار تاریخی و صنایع دستی هزینه می کنند.

عبدالهی نماینده اهر و هریس و اداره کل میراث فرهنگی استان درباره آن پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان توضیح دهند
ماجرا به تخصیص اعتبار برای شهرستان ها ذیل عنوان تبریز ۲۰۱۸ مربوط است   که موارد هزینه کرد آن به “تشخیص نماینده مجلس” انجام گرفته است.
با این عنوان تمام مبالغ شهرستان های استان تخصیص یافته و هر کدام در پروژه ها و طرح های گردشگری، مرمت آثار تاریخی و صنایع دستی هزینه می کنند.
و اما (به گزارش تسنیم) نماینده اهر و هریس با اعلام این که؛ ” سهم بودجه ای خود به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را به پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص داده است”، گفت: ” می گفتند سهم حوزه انتخابیه اهر و هریس را صرف پروژه های گردشگری تبریز کنید”.
آبدار در سفر اخیر خود به اهر اشاره ای به این موضوع نیز داشت اما به جزئیات مسئله نپرداخت.
دی ماه امسال شهردار اهر در گفتگو با تسنیم در این باره گفت: ” اخیراً که مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به اهر آمده بود ما نیز خواستار تخصیص اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شدیم و آقای آبدار گفتند برای نماینده مجلس شما بودجه داده بودند چون او این بودجه را صرف تکمیل بزرگراه اهر-تبریز کرده است ما اعتبار نداریم تا به شما تخصیص دهیم”.
به راستی چرا بزرگراه اهر – تبربز با آن همه اولویت بودنش که از رئیس جمهور تا وزیر و استاندار و نماینده بر تسریع و اتمام آن تاکید دارند، باید اعتباری را نیز که می توانست بسیاری از زخم های اهر را در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی درمان کند، جذب خود کند؟!!!
اساسا آیا آن مبلغ به پروژه بزرگراه اهر – تبربز تخصیص داده شده است؟
گفته می شود؛ اهر دست در حنا و دهان بر هوا مانده و اعتباراتش از شهرستان های دیگر کمتر و نیز برای سال ۹۸ ناچیز شده است.
البته اعتبار هریس انگار بیش از سال گذشته است.
نماینده اهر و هریس در مجلس باید در این مورد به شهروندان توضیح بدهد.
انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی استان نیز توضیحات شفاف و رسمی جهت اطلاع مردم اهر منتشر سازد.
خضوعی