خبرتبریز: یک عضو شورای شهر تبریز خواستار شفافیت عملکرد کمیسیون ماده پنج شد و گفت : در سال های اخیر بیش از 57 هزار مترمربع از باغات و فضای های سبز تبریز توسط این کمیسیون با تغییر کاربری به اماکن تجاری و غیره تبدیل شده است.

تبدیل۵۷ هزار مترمربع فضای سبز تبریز به کاربری تجاری توسط کمیسون ماده پنج
تصمیمات این کمیسیون باید شفاف و به نفع شهر باشد
خبرتبریز: یک عضو شورای شهر تبریز خواستار شفافیت عملکرد کمیسیون ماده پنج شد و گفت : در سال های اخیر بیش از ۵۷ هزار مترمربع از باغات و فضای های سبز تبریز توسط این کمیسیون با تغییر کاربری به اماکن تجاری و غیره تبدیل شده است.

به گزارش خبرتبریز ،”روح اله رشیدی” عصر دوشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه از رویکرد این کمیسیون و نقش آفرینی مدیریت شهری در تصمیمات آن درخصوص تیدیل فضاهای سبز تبریز به کاربری های تجاری ،‌خدماتی و اداری انتقاد کرد.

وی گفت : بیش از ۵۰ درصد از باغات پارک بزرگ تبریز که ازسوی شهرداری تبریز تملک شده درحال حاضر به اراضی بایر و مخربه تیدیل شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری تبریز تصریح کرد : تصمیمات کمیسیون ماده پنج ، شورا و مدیریت شهری باید شفاف و در منظر عمومی باشد و به اطلاع مردم برسد.

او افزود : این حق مردم و شهروندان است از جزیئات طرح تفصیلی شهر تبریز که در حال تدوین است آگاه باشند نه دلالان !

رشیدی در پاسح به پرسشی در باره عملکرد شورا اشاره کرد: که شورای ششم به جز حوزه حمل و نقل متاسفانه در سایر موارد از جمله در خصوص شفافیت ، هوشمند سازی ، چابک سازی به ویژه بحث انسداد نیرو به بدنه شهرداری چندان موفق نبوده است.

این عضو شورای تبریز برنامه پنچ ساله شهرداری را ناموفق توصیف کرد و توضیحات بیشتر در این باره را به معاون برنامه ریزی شهردار ارجاع داد.

رشیدی در خصوص مسوولیت های ذاتی و تکالیف مدیریت شهرداری در قبال شهر و شهروندان گفت : بنده مخالف ورود مستقیم شهرداری به موکب داری در ایام اربعین هستم ، اما در این ارتباط می تواند از گروه های مردمی حمایت کند.

وی افزود : به رغم رویکردشورای ششم متاسفانه درمسیرگشایی های شهری توفیق چندانی نداشتیم و نتوانستیم رضایت مردم را کسب کنیم .

وی ادامه داد : تصور من این بود که شورا در سال دوم می توانست در این باره خوب ظاهر شود لیکن چنین نشد.

رشیدی اشاره کرد : مصوبه شورا بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و طرح های بالای ۷۰ درصد متمرکز بود و قرار نبود مسیرگشایی جدیدی اغاز شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شهری تبریز در باره وضعیت مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب بیان کرد : تاکنون برای این پروژه بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شده و در دست تکمیل است .

وی تصریح کرد : در هر حال هدف غایی پروژه های مسیر گشایی باید در راستای تامین منافع شهر و حمایت از مردم باشد که بدان اصرار می کنیم .

وی در باره پروژه تجازی سازی میدان ساعت که با انتقاد شهروندان رو به رو است توضیح داد : ما راضی به بر هم زدن بافت تاریخی و فرهنگی این منطقه نیستیم ، اما اعلام کرده اند که این پروژه با رعایت ارتفاع محدود و حفظ الزامات فرهنگی و تاریخی ان اجرا خواهد شد.

عضو شورای ششم شهر تبریز در خصوص اجرای خط دوم بی آر تی تبریز اظهار کرد : این مسیر به عنوان جایگزین خط چهار مترو قرار است از میدان آذربایجان تا آخر یوسف آباد و در امتداد اتوبان پاسدران اجرا شود و بنا شده شهرداری طرح خود را در این باره ارائه دهد.