خبرتبریز:سومین جلسه هم اندیشی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با مسئولین کتابخانه های استان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی برگزار شد.

با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی انجام شد؛
برگزاری سومین جلسه هم اندیشی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با مسئولین کتابخانه های استان
خبرتبریز:سومین جلسه هم اندیشی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با مسئولین کتابخانه های استان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرتبریز به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، سومین جلسه هم اندیشی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با مسئولین کتابخانه های عمومی با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های آذربایجان شرقی برگزار شد.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر اینکه شاخص های کتابخانه ای شامل عضو، امانت، فضا و منابع باید به صورت متوازن و هماهنگ رشد نمایند گفت: این شاخص ها در ردیف های شغلی مختلف از قبیل رییس شهرستان، مسئول کتابخانه و کتابدار مورد پایش دائمی قرار می گیرد.
اسد بابایی با اشاره به پیگیری های لازم جهت تحقق اعتبار از دومین سفر ریاست جمهوری به استان افزود: در صورت تحقق اعتبار در نظر گرفته شده، علاوه بر ۱۴ پروژه در دست ساخت، بازسازی و تعمیر تعداد دیگری از کتابخانه ها که طول عمر بیش از ۲۰ سال دارند مورد بازسازی کلی قرار خواهند گرفت، زیرا معتقدیم زیباسازی کتابخانه های عمومی در جذب مخاطب تاثیرگذار است.
بابایی ضمن تقدیر از مسئولین کتابخانه ها در راستای برگزاری همایش بزرگ کتابیاران استان اظهار کرد: حضور کتابداران در مدارس و انتخاب کتابیاران از میان دانش آموزان پلی است میان مدرسه و کتابخانه و این مهم منتج به علاقمندی کودکان به مطالعات غیردرسی و تربیت نسلی مانوس با کتابخوانی خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ خانواده کتابخوان در دی ماه در استان خبر داده افزود: پدر و مادر کتابخوان الگوی بسیار مناسبی برای ترغیب کودکان به مطالعه است.
شایان ذکر است در این جلسه عملکرد تک تک کتابخانه ها در شاخص های کتابخانه ای و انجام برنامه های فرهنگی مورد بررسی و حاضرین در جلسه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.