خبر تبریز:مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای تمام مستمری‌بگیران در سه استان آذربایجان‌شرقی، همدان و اصفهان خبر داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی خبر داد:
اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای تمام مستمری‌بگیران در سه استان آذربایجان‌شرقی، همدان و اصفهان خبر داد.

اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران

به گزارش خبرتبریز، امین بلالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی همگانی است و دولت مکلف است که این را برای آحاد جامعه آن را فراهم کند. بیمه‌های دیگری که وجود دارند اجباری هستند و بسیاری از کشاورزان و عشایران پوشش بیمه‌ای نداشتند؛ چرا که صندوقی برای این کار تاسیس نشده بود.

وی ادامه داد: قانون ساختار و نظام جامع تامین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد تا به واسطه آن کشاورزان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بتوانند خودشان را به صورت اختیاری بیمه اجتماعی کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی افزود: سایر بیمه‌ها اجباری هستند و کشاورزان و روستائیان جز بیمه اجتماعی نبودند، چون صندوقی که تحت عنوان بیمه آن‌ها باشد، اصلا وجود نداشت. کشاورزان روستائان و عشایر برای خودشان کار می‌کردند و آحاد جامعه از امنیت غذایی آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای گفت: علاوه بر این انتقال سایر صندوق‌ها بیمه‌ای می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

بلالی همچنین به بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: بیمه درمان این افراد توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای تمام مستمری‌بگیران در سه استان آذربایجان‌شرقی، همدان و اصفهان خبر داد و ادامه داد: قرار است این طرح به تمام استان‌ها تسری پیدا کرده و در کنار آن پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مستمری بگیران با کمترین توقف پشت نوبتی به انجام می‌رسد.

وی به پرداخت سهم بیمه از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت در صندوق ما به عنوان کارفرما تعریف شده است و حدود دو سوم حق بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیمه شدن زنان خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، نیز گفت در ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به این موضوع اشاره شده است سال گذشته پیگیری‌های بسیاری از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای اجرای آن انجام شد و یک همت برای تحت پوشش قرار دادن زنان غیر شاغل روستایی دارای سه فرزند اختصاص یافت و تا ۳۰ فروردین ماه مهلت پیش ثبت‌ نام برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مادران می‌توانند با ثبت‌ نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه‌ کشاورزان (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) بهره‌مند شوند.

بلالی گفت: تاکنون در استان یک هزار و ۵۲۷ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و برنامه ریزی برای جذب حداقل سه هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: متقاضیان تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه جاری فرصت دارند با ثبت نام خود در آدرس https://www.roostaa.ir بخش “ثبت نام مرحله نخست مادران روستائی و عشایری (غیر شاغل) یا مراجعه به ۱۰۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق بصورت رایگان بهره ببرند.