خبرتبریز: معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در حوزه نشر همواره جزو استان‌های برتر بوده است، گفت: تبریز لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ا

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
تبریز لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است

خبرتبریز: معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در حوزه نشر همواره جزو استان‌های برتر بوده است، گفت: تبریز لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

به گزارش خبرتبریز: حسن گلی روز شنبه در نشست تبیینی طرح های چهارگانه کتاب این اداره کل که با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاه ها و موسسات فرهنگی و هنری فعال در زمینه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: ٢ هزار و ۶١٢ عنوان کتاب مجوز صادر شده و ٢ هزار و ١٧٠ عنوان کتاب توسط ناشرین استان منتشر شده است که نشان از فعالیت در خور توجه حوزه کتاب است.

وی افزود: کمیت و کیفیت اقدامات دستگاه های مختلف فرهنگی، موسسات فرهنگی هنری و فعالان عرصه کتاب استان پیرامون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: چنانچه در گزارش این فعالیت ها هم افزایی خوبی صورت گیرد، به طور حتم این استان در رویدادها و جشنواره های کتاب محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مهمترین استان های پیشرو در عرصه کتاب خواهد درخشید.
گلی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز در آبان ماه ١۴٠٢ ، اظهار کرد: آذربایجان شرقی نخستین استانی بود که بعد از دوران خاص کرونا، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کرد و علاوه بر این در ۲ سال گذشته بیشترین تعداد برنامه ها در ایام هفته کتاب در این استان برگزار شد.

تبریز لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل، با توضیح طرح های چهارگانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح روستا و عشایر دوستدار کتاب، طرح شبکه مروجان کتاب و در نهایت طرح پایتخت کتاب خواستار هم افزایی جدی دستگاه های فرهنگی و موسسات فرهنگی و هنری کتاب محور در اجرای موفق و موثر این طرح های کتاب‌ پایه شد.

گلی افزود: بی شک یکی از مهمترین روش‌ها در پیشگیری و کنترل انواع آسیب های فرهنگی و اجتماعی و حتی تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب خوب بین عموم مردم به ویژه نسل جدید جامعه است و هدف غایی همه این طرح ها نیز ایجاد انس و الفت بین مردم و کتاب است.

به گزارش ایرنا، در این نشست، نمایندگان آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مدیران موسسات فرهنگی و هنری کتاب صبا، گلستان خرد ایرانیان، انجمن خانه داران کتابخوان، آموزش موثر نوجوانان، تبریز شناسی، ندای آسمانی ندای وحی، مهر و ماه و کتاب شهر تبریز ضمن بیان دیدگاه های خود و گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد ترویج کتاب و کتابخوانی، بر مشارکت جدی در اجرای طرح های کتاب محور استان تاکید کردند.