خبرتبریز:استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر هزینه‌ای صرف هنر و ارتقاء فرهنگ شود، سرمایه‌گذاری است، گفت: باید هویت دینی و ملی خود را از طریق هنر تقویت کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی: هویت دینی و ملی خود را از طریق هنر تقویت کنیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر هزینه‌ای صرف هنر و ارتقاء فرهنگ شود، سرمایه‌گذاری است، گفت: باید هویت دینی و ملی خود را از طریق هنر تقویت کنیم.
به گزارش خبرتبریز، مالک رحمتی در دیدار اهالی فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در صد سال گذشته همواره تاریخ ساز و جریان ساز بوده و در همه برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور مثل دوران مشروطیت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عصر سازندگی، عصر صنعت و مدیریت صنایع در دوران تحریم نقشی بی‌بدیل و حرفی برای گفتن داشته است.
وی با اشاره به تاریخ، تمدن و فرهنگ دیرینه و سرتاسر عزت، افتخار و اقتدار آذربایجان شرقی، افزود: این دیار همه مولفه‌ها و اضلاع فرهنگی، هنری و تمدنی را یکجا دارد و ما مجموع اینها را هنر انقلاب می‌دانیم.
رحمتی آثاری مثل آپاراتچی، نغمه ساری گلین، موقعیت مهدی و افتخارات کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان را از مصادیق همین هنر انقلاب دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم از این انقلاب بهره مند شویم و آنر به دنیا معرفی کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز زبان معرفی تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و پیشرفت‌ها هنر است که در دنیا حرف اول را می زند، متذکر شد: ما نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب را در حق و تراز شایسته آن، چه در داخل و چه در کشورهای منطقه و کل دنیا معرفی کنیم.
**وقتی هنر جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند!
این مسوول با اشاره به نقش و نفوذ گسترده سینمای هالیوود و بالیوود در دنیای امروز بویژه در میان قشر جوان اذعان داشت: کشورهای مدرن و پیشرفته توسط هنر دنیا را مدیریت می‌کنند؛ به طوری که با زبان هنر توانسته‌اند جای مدعی و متهم و مظلوم و ظالم را عوض کنند!
رحمتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آثار شهید آوینی و مستند بی تکرار روایت فتح این شهید هنرمند، توضیح داد: آنچه ما کم داریم نگاه هنری، شجاعت، بصیرت، نوآوری و ابتکار عمل آوینی ها است که برای آینده برنامه تولید کند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: جامعه ما تشنه هنر است و وقتی ما این خلاء را پر نمی‌کنیم جوانان به هنرهای وارداتی روی آورده و داستان تخیلی هری پاتر را دنبال می‌کنند!
وی یادآور شد: امروزه شاهد هستیم زبان هنر در عرصه مقاومت و بیداری کشورهای دنیا به خوبی توانسته در برابر ظلم و ستم اسرائیل قد علم کرده و چهره واقعی این رژیم کودک کش را به دنیا نشان دهد؛ در واقع هنر مقاومت در دنیا شکل گرفته که جای بسی تقدیر و امیدواری دارد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: با این اوصاف هر هزینه‌ای صرف هنر و ارتقاء فرهنگ شود، سرمایه‌گذاری بوده و باید هویت دینی و ملی خود را از طریق هنر تقویت کنیم.
منبع :فارس