خبرتبریز: عضو گروه تواشیح بین المللی طه گفت: ما تا این لحظه در شوک هستیم و نمی دانیم که چه عاملی باعث شده است که با یک کار مذهبی که برای اولین بار تهیه شده است چنین شود

ای کاش پخش نمی شد!/ همچنان در شوک آن ۱۸ ثانیه ایم

خبرتبریز: عضو گروه تواشیح بین المللی طه گفت: ما تا این لحظه در شوک هستیم و نمی دانیم که چه عاملی باعث شده است که با یک کار مذهبی که برای اولین بار تهیه شده است چنین شود، انتظار داشتیم جور دیگری از ما تقدیر شود نه این که تواشیحی که نام های زیبای خداوند در آن نقش بسته است تقطیع شده و هیچ توضیحی برای آن داده نباشند، هیچ کسی تاکنون برای ما پاسخی نداده است.
به گزارش خبرتبریز به نقل ازنصر، جمعه ۴ رمضان بود که در جریان برنامه «حوالی بهشت » که از شبکه سهند بعد از اذان مغرب پخش می شود؛ اثر اسما الحسنی به زبان ترکی که برای اولین بار توسط گروه بین المللی طه در تبریز تولید شده است؛ پخش شد اما از این اثر حدود چهار دقیقه ای تنها ۱۸ ثانیه پخش شد که متاسفانه دلیل قطع ناگهانی آن تا این لحظه از سوی هیچ مقام مسئولی اعلام نشده است.
این اجرای زیبا با توجه به ترکی بودن در شبکه های اجتماعی وایرال شده بود ولی متاسفانه در شبکه سهند تنها ۱۸ ثانیه از آن پخش شد.
“امیر فاتح” عضو گروه تواشیح بین المللی طه در گفتگویی با نصر در واکنش به خبر قطع این اثر ترکی گفت: برنامه بصورت پیش تولید ضبط شده و پخش زنده نبود. با دعوت تهیه کننده این برنامه دو روز قبل به این برنامه رفته و قطعه اسما الحسنی را ضبط کردیم، اما متاسفانه تنها ۱۸ ثانیه این اجرا پخش و تقطیع صورت گرفت که تا این لحظه دلیل آن را نمی دانیم، ای کاش اگر این اجرا مشکلی داشت کلا پخش نمی کردند و از قبل اگر موردی بود به ما می گفتند تا آن را تغییر می دادیم؛ دوگانگی ما را اذیت کرده و ما نیز از تهیه کننده آزرده خاطر هستیم.

عضو گروه تواشیح بین المللی طه افزود: این اجرا که برای اولین بار از سوی آژانس خبری تحلیلی نصر نیوز اکران شده بود و پس از آن دیگر رسانه‌ها نیز با استقبال از اجرای اسماالحسنی ترکی آن را از صفحات خود پخش کردند.
وی ادامه داد: ما تا این لحظه در شوک هستیم و نمی دانیم که چه عاملی باعث شده است که با یک کار مذهبی که برای اولین بار تهیه شده است چنین شود، انتظار داشتیم جور دیگری از ما تقدیر شود نه این که تواشیحی که نام های زیبای خداوند در آن نقش بسته است تقطیع شده و هیچ توضیحی برای آن داده نشود، هیچ کسی تاکنون برای ما پاسخی نداده است.
این عضو تواشیح طه گفت: اسما الحسنی یکی از کار های فاخری است که در جهان اسلام معروف بوده و هم اکنون نیز در بین مسلمین جایگاه خاص و ویژه ای دارد، اسما الحسنی ترکی پروژه ای است که ۵ ماه طول کشیده است و آقای علیرضا خاصبانی شاعر این اثر است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ کسی از ما حمایتی نکرده است و بر اساس مبنای اعتقادی خودمان این کار تهیه شده است و سعی ما بر این بود تا بتوانیم در رمضان امسال اثر جدیدی را رونمایی کنیم.
فاتح افزود: نکته جالب ماجرا آن جا است که ۱۸ ثانیه از این برنامه پخش شده و بعد از تقطیع ۱۵ دقیقه در مورد این اجرا صحبت شده است!
وی در پایان اضافه کرد: با وجود اینکه اعضای گروه از این اقدام شبکه سهند ناراضی اند اما در آینده نزدیک چندین کار به زبان ترکی داریم که با عزم جدی جلو خواهیم رفت.