خبرتبریز:استاندار آذربایجان شرقی ، هر گونه بی قانونی و رفتارهای خشن احتمالی در تبلیغات انتخاباتی را خط قرمز دانست و گفت: فرمانداران در شهرستان ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که این ها خط قرمز ماست.

فرمانداران در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند
استاندار آذربایجان شرقی ، هر گونه بی قانونی و رفتارهای خشن احتمالی در تبلیغات انتخاباتی را خط قرمز دانست و گفت: فرمانداران در شهرستان ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که این ها خط قرمز ماست.
به گزارش خبرتبریزبه نقل از فارس، مالک رحمتی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: ۶۴ هزار و ۶۴۰ نفر در سطح استان به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری این رویداد مهم را بر عهده خواهند داشت.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، جمهوریت ظرف این نظام بوده و مظروف آن نیز اسلام است؛ جمهوریت به معنای مراجعه به رای مردم و تعیین تکلیف نظام اداری کشور با آرای مردمی است.
رحمتی گفت: شکل گیری حکومت توسط حضرت امام خمینی (ره) از آغاز این انقلاب با رای مردم انجام شده است.
وی به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی، دو دستاورد مهم انقلاب است که به مردم جایگاه بخشید و آن ها را از وابستگی به سفارت های کشورهای غربی نجات داد تا برای خود تعیین تکلیف کنند.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی، هیچ امری وجود ندارد که مراجعه به رای مردم در آن بدون تاثیر باشد.
رحمتی گفت: انقلاب اسلامی همواره بر روی مردم سالاری دینی تاکید دارد و همین مردم به رغم گلایه هایی که در حوزه های اقتصادی و معیشتی دارند، در رویدادهای مختلفی همچون ۲۲ بهمن و انتخابات، پایبندی خود به این نظام را و انقلاب را به بهترین شکل ممکن نشان داده اند.
استاندار آذربایجان شرقی بر سلامت سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای طراحی و تعریف است که در آن جا به جایی رای، تغییر یا تقلب امکان پذیر نمی باشد.
وی افزود: مجریان انتخابات همه از بدنه مردمی بوده و از بین مردم انتخاب می شوند و مسئولان نیز به عنوان بستر سازان انتخابات هستند.
رحمتی ادامه داد: استقرار دولت های مختلف با سلایق و افکار متفاوت در ۴۵ سال اخیر نشان دهنده این است که تعیین کننده همه انتخابات همین مردم بوده و آنها هستند که دولت ها را انتخاب می کنند و انتخابات همواره با صحت و سلامت کامل برگزار شده است.
رحمتی ضمن قدردانی از داوطلبان برای حضور در انتخابات اظهار داشت: از داوطلبان انتخابات می خواهیم قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در فضای انتخاباتی خود را به چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری مشتمل بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ملتزم بدانند و حرکتی انجام ندهند که در مشارکت مردم تاثیر منفی بگذارد و رقابت را زیر سوال برود.
*مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی پذیرند
استاندار آذربایجان شرقی توصیه هایی هم به هواداران نامزدها کرد و گفت: مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی پذیرند و مردم آگاه، باهوش، با بصیرت و انقلابی آذربایجان شرقی همواره با رفتار و عملکرد خود نشان داده اند که همواره با ادب ترین، با اخلاق ترین و با هوش ترین مردم هستند و ما قدردان آنها هستیم.
رحمتی به اقدامات خوب دولت در زمینه سازی برای برگزاری انتخابات نیز تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت این است که امکانات دولتی تبلیغات را به صورت مساوی برای همه داوطلبان آماده کرده و جهت استفاده در اختیار آنها قرار داده و این ابتکار دولت سیزدهم است که برای کاهش هزینه های انتخاباتی کاندیداها این برنامه ریزی را انجام داده است.
استاندار آذربایجان شرقی از احزاب و گروه های سیاسی خواست در چارچوب قانون، طرفداران، اعضا و هوارادن خود را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و در یک فضای گفت و گو، تعاملی، تبیینی و تبلیغی وظایف خود را انجام دهند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.
رحمتی با اشاره به اینکه مجریان و برگزارکنندگان تمام بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کرده اند، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش مجریان انتخابات و با توجه به چهار مولفه تاکیدی مقام معظم رهبری شاهد یک انتخابات بسیار با شکوه باشیم.
وی ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، رای حق الناس است و اگر مردم احساس کنند مجریان انتخابات کاملا بی طرف هستند و یک فضای سالم و رقابتی را فراهم نموده اند، در مشارکت آنها تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: راضی نیستیم مجریان انتخابات در این رویه، علیه یا له کاندیدایی سوگیری داشته باشند.
رحمتی، هر گونه بی قانونی و رفتارهای خشن احتمالی در تبلیغات انتخاباتی را خط قرمز دانست و افزود: فرمانداران در شهرستان ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که این ها خط قرمز ماست.