خبرتبریز:کتاب‌های رمان ایرانی به دلیل داشتن داستان‌های جذاب، شخصیت‌های پیچیده و توانایی ایجاد تصویر زنده از دنیایی خیالی، توانسته‌اند از قدیم تا حال به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کتاب‌ها محسوب شوند.

معرفی پرفروش ترین کتاب های ایران
کتاب‌های رمان ایرانی به دلیل داشتن داستان‌های جذاب، شخصیت‌های پیچیده و توانایی ایجاد تصویر زنده از دنیایی خیالی، توانسته‌اند از قدیم تا حال به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کتاب‌ها محسوب شوند. همچنین، تأثیراتی که در زندگی و عقاید خوانندگان ایجاد کرده‌اند، نشان می‌دهد کتاب‌های رمان قادر به به انتقال احساسات و ایده‌های مهم به خوانندگان خود هستند.

همین موضوع باعث شده است که لیست پرفروش ترین کتاب های ایران اکثرا شامل کتاب‌های داستانی رمان باشد. در این مطلب از سایت دیدبان ایران به بررسی و معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران و پرفروش ترین رمان های ایرانی پرداخته‌ایم، همراه ما باشید.

فهرست پرفروش ترین کتاب های ایران
در بین پرفروش ترین کتاب های ایران اثاری از نویسندگان برجسته ایرانی به چشم می‌خورد که همگی شامل داستان‌هایی جذاب و شاهکار در زمینه ادبیات فارسی ایران هستند، علاوه بر این کتاب‌هایی نیز از نویسندگان معروف دنیا در بین پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در ایران وجود دارد که به شما معرفی می‌کنیم.

کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی
رمان شوهر آهو خانم یکی از پرفروش ترین رمان های ایرانی است که در فهرست پرفروش ترین کتاب های ایران قرار دارد، این رمان اثر علی محمد افغان نویسنده ایرانی و برجسته است که این رمان جذاب را در زندان نوشته است و به بررسی جایگاه زن در جامعه می‌پردازد.

کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی
رمان سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی یکی از برجسته‌ترین رمان‌های ایرانی است که برنده جایزه بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ نیز شده است و موضوعات مختلفی از جمله فروپاشی خانوادگی، قتل، عشق و مذهب را به تصویر کشده است.

کتاب چشم‌هایش اثر بزرگ علوی
رمان چشمهایش معروف‌ترین رمان ایرانی است که توسط بزرگ علوی نوشته شده و در دهه ۵۰ شمسی به چاپ رسیده است. رمانی هیجان انگیز و جنایی که تا صفحه آخر خواننده را مجذوب خود می‌کند.

کتاب یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی
رمان یک عاشقانه آرام نوشته نادر ابراهیمی یکی دیگر از کتاب های پرفروش ایران است که داستان معلمی گیلانی و مبارزی سیاسی را به تصویر می‌کشد که عاشق دختری به نام عسل می‌شود و بعد از ازدواج درگیر فراز و نشیب‌ها و موضوعات اجتماعی مختلف می‌شوند.

کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی
رمان سال بلوا نوشته عباس معروفی نویسنده بزرگ ایرانی است، این رمان داستان ظلم به زنان در جامعه زن ستیزانه و مشکلات و محدودیت‌های زنان نسبت به مردان را بیان می‌کند که در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده است.

کتاب گیله مرد اثر بزرگ علوی
رمان گیله مرد نوشته بزرگ علوی شامل چندین داستان پرطرفدار از جمله گیله‌مرد، اجاره خانه و یک زن خوشبخت است که درباره موضوعات مختلف اجتماعی نوشته شده است.

کتاب چرند و پرند اثر علی اکبر دهخدا
کتاب چرند و پرند اثر علی اکبر دهخدا یکی از پرفروش ترین کتاب های ایران در سال‌های گذشته است که به شکلی طنز نوشته شده است و مسائل سیاسی و اجتماعی ایران را به تصویر می‌کشد.

کتاب رویای نیمه شب اثر مظفر سالاری
رمان رویای نیمه شب نوشته شده توسط مظفر سالاری داستان یک جوان سنی است که عاشق دختری شیعه شده و در این مسیر اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کند، اگر به داستان‌های عشقی ممنوعه علاقه دارید این رمان را مطالعه کنید.

رمان قهوه سرد آقای نویسنده اثر روزبه معین
رمان قهوه سرد آقای نویسنده نوشته روزبه معین یکی از بهترین کتاب های ایران است که درباره داستانی عاشقانه با مسائلی معمایی و هیجان انگیز است که مخاطب را تا آخر پای داستان جذابش نگه می‌دارد.

کتاب طعم گس خرمالو اثر زویا پیرزاد
رمان طعم گس خرمالو نشوته زویا پیرزاد است، زویا یکی از نویسندگان برجسته ایران است که کتاب های پرفروش زیادی را روانه بازار کرده است. طعم گس خرمالو شامل ۵ داستان با موضوعات زندگی خصوصی و روابط همسران و زنان است.

کتاب سالتو اثر مهدی افروزمنش
رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش یکی از پرفروش ترین کتاب های ایران است که درون مایه جنایی و معمایی دارد، اگر بخواهیم این رمان را معرفی کنیم باید بگوییم که داستان همان سریال یاغی معروف است که احتمالا شما هم مشاهده کرده‌اید. داستان درباره کشی‌گیری ثروتمند است که قصد حمایت از کشتی‌گیران جوان را دارد و در پشته پرده تجارت مواد مخدر انجام می‌دهد.

کتاب بوف کور اثر صادق هدایت
کتاب بوف کور یکی از آثار پرفروش ایرانی است که توسط صادق هدایت نوشته شده است، این کتاب رمانی کوتاهی درباره مردی است که اسیر نگاه دختری می‌شود و زندگی‌اش تغییر می‌کند. بوف کور به زبان فرانسوی نیز ترجمه شده و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین کتاب های ایران از نویسندگان خارجی
در این بخش به ترتیب پرفروش‌ترین کتاب ها در ایران که توسط نویسندگان غیر ایرانی و مطرح دنیا نوشته شده اند را به شما معرفی کرده ایم، کتاب‌هایی که همگی جزو فهرست پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال‌های اخیر بوده‌اند و در سالی که گذشت در ایران نیز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ها در کتابفروشی‌های آنلاین مانند سراج بوک، طاقچه و کتابراه مشاهده شده‌اند.

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن: کتابی درباره جادوی شکرگزاری
کتاب اثر مرکب از دارن هاردی: کتابی درباره تاثیر انجام کارهای کوچک به صورت پیوسته
کتاب مغازه جادویی اثر جیمز دوتی: رمانی درباره سرگذشت دکتر جیمز دوتی و توصیه شده توسط گروه بی تی اس است.
کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ: رمانی درباره کتابخانه‌ای که هر کتاب داستانی مخصوص خودش دارد.
کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها اثر رابین شارما: کتابی درباره فواید سحرخیزی و زندگی در سطح یک دنیا است.
کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلیر: کتابی درباره نحوه ایجاد عادت‌های مثبت و حذف عادات بد است.
کتاب هری پاتر و سنگ جادو اثر جی کی رولینگ: رمانی فانتزی مخصوص گروه سنی نوجوان است.
کتاب ۴۸ قانون قدرت اثر رابرت گرین: کتابی درباره نحوه به دست آوردن قدرت و تاثیرات آن است.
کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی: کتابی درباره روش‌های ارتباط و دوس‌یابی صحیح و اصولی است.
کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز: رمان برنده جایزه نوبل و شاهکار ادبی است.
کتاب اول عاشق خودت باش اثر مارک رکلاو: کتابی برای افزایش عزت نفس است.
کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ مک ریون: کتابی انگیزشی برای توسعه‌فردی است.
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر دکتر ویکتور فرانکل: کتابی برای یافتن معنا در زندگی است.
کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل رویز: کتابی برای شناخت درونی و فلسفه زندگی است.
کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر هنریت کلاوسر: کتابی برای آشنایی با تاثیر شگفت انگیز نوشتن کلمات است.
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه اثر ژوزف مورفی: کتابی برای کنترل ذهن و افکار برای رسیدن به موفقیت است.
کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر: کتابی برای کنترل افکار و ذهن اطرافیان است.
کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری: پرفروش‌ترین رمان کوتاه دنیا است.
کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورول: رمانی جذاب، فانتزی و کوتاه درباره مسائل سیاسی و کوتاه حیوانات است.
کتاب و آنگاه هیچکس نماند اثر آگاتا کریستی: یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی دنیا است.
منبع:ساقی